onsdag 17. august 2011

16.08.2011 Visterflo

Hei igjen. Er ett stund siden sist innlegg men så lenge forholda er som di er får man jo ikke fisket, eller det er ihvertfall lite vits. Men i går dro jeg og Benny ut igjen, det blåste og det var ikke noe spessielt behaglig å stå der og fiske, men etter 1 time hadde gått fikk jeg meg en sinnsyk opplevelse, jeg sier til benny at nå har jeg bunn, så bare begynner det dra ut sene. Jeg sier det her må være noe stort eller så vet ikke jeg, men etter 5-6 min så fikk jeg fisken i båten å det var en abbor på 1.2kg akkuratt. Lengde var 44cm. Selvom jeg er gjedde fisker vet fiskere som godt hvor morsome kamper abborn gir deg :) Men vi ses neste gang madam gjedde =) neste gang blir det deg og ikke abborn:) Men uansett dette er den råeste fisken jeg har hatt på stanga mi, den gjedda jeg fikk på over 6 kan ikke måle seg engang i forhold til størrelsen. Dette er klart den råeste kampen min siden jeg starta med jerk fishing :D

mandag 8. august 2011

Fikk faktisk en telefon idag av en veldig hyggelig person som lurte på diverse ting som hva jeg bruker av div utstyr. Jeg tenkte da hvorfor ikke legge ut ett bilde av mitt utstyr som er perfekt for dere som har lyst og prøve Jerking. jeg har nå holdt på med Jerking i litt over 1 mnd og fått totalt dilla på det, det er du som gjør jobben, du bestemmer bevegelsen på Jerk biten din, og når du da får gjedda er det deg selv som har gjort deg fortjent til det. Av disse Jerk bitsa som dere ser på bildet har jeg jo selvfølgelig mine favoritter, Du har di to øverste til venstre og du har di 3 nederste til høyre. Dem som er nederst til høyre så kalt FATSO :P og Salmo slider 10 er gjeddene veldig glad i, du kan fiske med di og dørje om du vil det. den lille Salmo slider 10 er veldig fin til å bruke ved små bekker altså omeråder som ikke er så store, du kan jo så klart bruke den andre steder også men der går jeg på større bites for og lete etter den ultimate gjedden på over 10kg.
di to andre litt større der som nevnt tidligere FATSO har jeg 2 av 1 sink 1 float som jeg kan bytta på etter åssen forholda er.

Om det skulle være noe dere lurte på send gjerne en mail på Lenni@Live.no

PS! SKITTFISKE ALLE MAN

Noen bilder fra glomma der vi fisket

Tok bilder med ett digital kamera som ikke var mitt så har ikke fått tak i noen bilder av gjeddene enda, men vi fikk totalt 15 gjedder denne dagen, skal ta på med sjeriff stjerna for å ha dratt opp 9/15 gjedder :P Men mitt søskenbarn Andreas Norheim fikk opp dagens største, om dere vil se bilde av den har han den på sin blogg som er http://jerkthepike.blogspot.com/ Vi hadde også en som heter Håkon som klarte og sette fast en jerk bite i kjaken på Fredrik så gi også han en stor applaus :D

Gjeddefiske i visterflo torsdag 4 august

Nok en gang på mitt å bennys god sted lever det gjedde på over 4k igjen, vi tok en svipptur på 2 timer, etter at begge har hatt to kraftige hugg bet den altså på ja vel å merke MIN fatso, men bennys stang :( så sier at halve fisken er min haha :P det var vel egentlig bare om og gjøre å treffe den best, den var klart på jakt, vi så den i overflaten lenge. å det gjorde det enda mere spennede for oss =)

Gjeddefiske i visterflo

For toppen 2 uker siden dro jeg ut på mitt faste sted i visterflo og var bestemt denne dagen på å ikke gi meg før jeg fikk opp en pen madam. jeg sa mine ord og satt i gang, det tok vel nøyaktig 10 minutter etter å ha dratt opp noen små gjedder til å få den, pang sa det og sena blir dratt ut, å det er jo ingen ting som er bedre enn det der, tok noen minutter før han gav seg og det viste seg være en gjedde på 4kg+  :D

Torsdag 28 juli viste det seg at jeg skulle få en ny PB

Jeg og benjamin tok en tur til visterflo, som jeg og alle andre gjedde fiskere vet kan levere gjedder på mye kg. Det startet med at vi kjørte forbi en strand som jeg aldri hadde hadde prøvd og jerke på før, så da kom jo fristelsen om å prøve. På denne stranden stod det 2 polakker i speedo å fisket, jeg og benny startet fiske forran dem, på 4-5 min hadde vi tatt opp 3 gjedder å en abbor, Gjeddene var på 1-1.5 kg Abbor`n var på en 4-500gram, etter det ser vi polakkene skal til å pakke sammen å dra hjem, før det smeller enda engang i stanga mi, det skulle vise seg å være en gjedde på 6kg ikke den største som er tatt men det er en ny PB for meg. mens jeg står der å hyler og skriker tar polakkene en walk of shame vekk fra oss. Etter hva jeg mener og nok en gang beviste å stå fra båt å jerke/fiske er mye bedre enn og stå fra land.

4 juli 2000 fjellet tunevannet

En tur til 2000 fjellet på tunevannet viste seg skulle være smart, det var meg, Johan og Benny som tok oss en 10 minutters gå tur igjennom skogen til dette stedet. det startet med 2 gjørs som var ganske så store, fikk ikke veid dem pga jeg stod ett stk unna, jeg fikk en lita gjedde på ca 800gram så det viste seg til å kunne bli en god dag. Vi måtte vente flere timer før neste fisk, men det var også verdt det. Rolvsøy gutten benny på 17 år med teleskops stang og sene på 5+kg skulle sette standarn denne dagen, han fikk på en gjedde som var mellom 7-7.5kg  og det gjorde jo dagen hans enda bedre.